Како успјешније учити? ЈУ ОШ "Бранко Радичевић" Бања Лука

Како успјешније учити?

Comments Off on Како успјешније учити?

ИЗ УГЛА ПЕДАГОГА

КАКО УСПЈЕШНИЈЕ УЧИТИ?

Многи ученици погрешно вјерују да се учење одвија кроз неку врсту притиска, и то успијева или не успијева. Ђаци често потцјењују своје могућности да нешто постигну или испуне сопствена очекивања. Када их научимо да процијене гдје су, да одреде гдје би жељели да буду и поставе конкретне циљеве, као и да примјене провјерене методе у остваривању тих циљева, сам процес учења може бити право откриће. Када почну да примјењују те методе и науче да их користе у свим школским предметима, па и ван школе, то ће им постати друга природа.

ШТА ЈЕ УЧЕЊЕ?

  • Прикупљање информација – нове информације можемо чути од наставника у разреду или прочитати у уџбенику. Но, то нису једини извори знања. Нове информације можемо добити и на радију или ТВ-у, на интернету, у новинама или часописима, од пријатеља или родитеља.
  • Биљежење информација – информације које смо добили морамо некако забиљежити јер ће нам иначе из главе врло брзо испарити.
  • Организација информација – како информације добијамо из различитих извора, на различит начин и у различито вријеме морамо их на неки начин организовати тако да нам буде јасно о чему се ради.
  • Разумијевање информација – све информације које смо добили морамо разумјети, морају за нас имати смисла. Ако нешто научимо површно, моћи ћемо испричати главне чињенице (нпр. гдје се и када битка догодила), али ако заиста разумијемо то што смо научили, моћи ћемо схватити значење информације (нпр. да је битка прекретница у том рату).
  • Памћење – морамо изабрати оно што је најважније и свјесно одлучити да ћемо то запамтити.
  • Кориштење – све што смо научили морамо моћи и употријебити. Морамо то знати објаснити, ријешити проблем, писати о томе или расправљати с неким.

Да бисмо постали успјешни у учењу, морамо:

Жељети развити вјештине које су потребне за успјешно учење

Вјежбати, вјежбати, вјежбати…

Шта знају вјешти и успјешни ученици? dete-uci-768x511

  • Добро се организовати
  • Концентрисати се
  • Активно учити
  • Водити биљешке
  • Добро писати саставе
  • Брзо и ефикасно читати
  • Успјешно се суочити са страхом од испитивања.

НАПРАВИ ПЛАН УЧЕЊА

  • Можда ти учење тренутно добро иде и без планирања, али то не значи да ништа не можеш побољшати. Планирање ти може помоћи да учиш мање, а научиш више.

МЈЕСЕЧНИ ПЛАН

  • На један папир попиши све важније тестове, контролне радове и друге обавезе које те чекају овај мјесец и папир стави на видно мјесто. Тако ти се неће догодити да почнеш у задњи час.
  • Нпр. 7.12. – најављен тест из математике, 15.12. – предати написану лектиру, 16.12 – реферат из историје
  • Ако ти папир с овим обавезама сваки дан стоји пред очима, сигурно ти се неће догодити да се 14.12. навече сјетиш да сутра мораш предати лектиру, а прекосутра одржати реферат из историје

СЕДМИЧНИ ПЛАН checklist-1622517_960_720

  • У седмичном дану наведи најважније обавезе у учењу које те тај дан чекају.
  • Нпр. сриједа – одговарам биологију, четвртак-тест из математике.

ДНЕВНИ ПЛАН

  • Сваки дан прије него што одеш спавати направи попис ствари које ћеш сутра учинити. То укључује и ствари које немају везе с учењем. Нпр. :
  • сат времена рјешавати задатке из математике
  • отићи на шишање
  • сат времена читати лектиру
  • вратити књиге у библиотеку
  • гледати ТВ
  • отићи на тренинг…

КАКО ЋЕШ САЗНАТИ ЗА ШТА СИ СВЕ СПОСОБАН АКО СЕ НЕ ПОТРУДИШ?

ПОБОЉШАЈ КОНЦЕНТРАЦИЈУ

Многи ученици направе план учења, али им га је тешко провести у дјело, јер се тешко концентришу. Ако и ти имаш неких проблема с концентрацијом, ево неких савјета који ти могу помоћи. Не заборави при том да је концентрација, такође, вјештина која се може увјежбавати. У почетку можда и нећеш видјети резултате, али с временом они  сигурно неће изостати.

Како повећати концентрацију?

  • Пронађи мјесто које ћеш користити за учење,
  • То мјесто користи само за учење,
  • Мјесто на којем учиш треба бити добро освијетљено, добро прозрачено, удобноа, али не преудобна столица,
  • Мјесто за учење не би требало имати: поглед на нешто занимљиво у чему би хтио судјеловати (нпр. игралиште), телефон, гласну музику, ТВ, спремиште грицкалица, чоколадица…
  • Немој учити ако си гладан и уморан.

ОТКРИЈ СВОЈ СТИЛ УЧЕЊА

  • ВИЗУЕЛНИ ТИП УЧЕЊА – ови ученици најбоље уче гледањем (слика, уџбеника…)
  • АУДИТИВНИ ТИП УЧЕЊА – ови ученици најбоље уче слушајући предавање
  • ФИЗИЧКИ ТИП УЧЕЊА – ови ученици најбоље уче кроз покрет, додир и активност.

 Ваш педагог, Милана Копрена